Çalışma Haftanıza Dengeyi Verme (Ve Verimliliği Artırma)

Süper temizlik.com.tr| Blog - Çalışma Haftanıza Dengeyi Verme (Ve Verimliliği Artırma)

Çalışma Haftanıza Dengeyi Verme (Ve Verimliliği Artırma)
Ücretsiz İlan Sitesi

Sahibinebak.com
Sahibinebak.com

“Bütün işler ve oyun yok Jack'i donuk bir çocuk yapar” eski atasözü böyle gider.

Sadece Jack'i donuklaştırmakla kalmaz, aynı zamanda mutsuz, daha stresli ve daha az üretken yapar. Bazı iş-yaşam dengesini pazartesiden cumaya rutininize enjekte etmek sadece kendi sağlığınız ve mutluluğunuz için daha iyidir - hem şirketiniz için hem de mevcut çalışanlar için çalışmak için daha cazip bir yer olmasını sağlar.

Ancak, faydaların kapsamı, bir şirketi çalışmak için daha çekici bir yer haline getirmekten çok daha derindir. Daha dengeli bir çalışma haftasından hoşlanan çalışanlar genellikle daha mutludur, moralleri yüksektir ve çalışmaları ve işverenleri hakkında daha olumlu hissederler. Tüm bunlar , artan üretim ve daha az hasta günü alınmasıyla daha fazla üretkenliğe yol açmaktadır .

Sezgisel görünebilir, ancak verimliliği artırmanın en iyi yolu işte daha fazla zaman harcamak ve daha uzun saatler koymak değildir. Aslında tam tersi. Çalışma haftanızın dengesini beslemek için yapılandırılması, daha iyi sağlık ve daha iyi çalışma için kendini sürekli tutan bir döngüdür. Daha fazla denge daha etkili ve verimli iş uygulamalarına yol açar. Artan verimlilik, daha fazla aksama süresine yol açar. Ve döngü devam ediyor!

İşte kendinizi yeniden canlandırmak ve üretkenliği artırmak için çalışma haftanızdaki dengeyi güçlendirmek için bazı ipuçları ve püf noktaları.

1. Kesinti süresini planlayın

Odaklanmaya daha fazla zaman ayırmanız gerektiğini düşündüğünüz tüm çalışma dışı etkinliklerin bir listesini yapın. Yaygın olanlar aile ile zaman geçirmek, sağlık randevularına katılmak (doktora gitmek veya masaj yaptırmak gibi) veya egzersiz yapmaktır. Listenizi aldıktan sonra, bu faaliyetler için zamanınızı günlüğünüzde planlayın.

Bir şey yapmanız gerektiğini bilmek ile gerçekten yapmak arasında bir fark var. Kasten bu faaliyetler için zaman ayırmak, onları önceliklendirmek ve yapmaları gerekenler yerine mutlaka yapılması gerektiği gibi davranmanızın daha muhtemel olduğu anlamına gelir.

2. Analog yapılacaklar listesi oluşturma

Basılı kopya tutma, analog yapılacaklar listesi - bilgisayardan yazdırılsa bile - yolda kalmanın ve dikkatini dağıtmamanın süper basit ve etkili bir yoludur. Telefonunuzda veya çevrimiçi planlayıcıda tutulan yapılacaklar listesi kolayca dikkat dağıtmaya yol açabilir. Telefonunuza ne yapmanız gerektiğini kontrol etmesi için ulaşırsınız, bir iş e-postasının geçtiğini görürsünüz, size birisini aramanız gerektiğini hatırlatır. Birden, perşembe akşamının 15 dakikasını yapılacaklar listenize yazdığınız ev işleri yerine iş yaparak geçirdiniz. Basılı bir yapılacaklar listesini evde tutmak, işin süresiz çalışma hayatınıza sürmesini engeller.

3. Günün ilk saatini e-posta olmadan yapın

Günün ilk saatini e-posta olmadan yapın.

Telefonunuzda bir alarm tutar, alarmınız çalar ve kapatmak için devredışı kalırsınız. Hemen, dikkatiniz Facebook bildirimleri, tam bir e-posta gelen kutusu ve kontrol edilmesi gereken birçok yeni haberler tarafından yakalandı. İlk yarım saatini telefonunuzda geçiriyor, uyurken kaçırdıklarınızı yakalamaya çalışıyorsunuz. Bu size tanıdık geliyor mu?

Gününüze böyle başlamak, sizin veya sevdiklerinizle olan ilişkileriniz için iyi değildir. Yolu sosyal medya çalışır ve teknolojinin 24/7 doğa aciliyet ve öncelik yanlış bir hissi yaratır. Sabahki çevrimiçi gürültüyü kontrol etmezsen ne olacağını biliyor musun? Hiçbir şey değil! Daha sonra kontrol edene kadar orada oturuyor. Günün ilk saati “sen” veya “aile” zamanı olmalıdır.

İşe gittiğinizde e-postadan başka bir saat daha alın. Gününüzü e-postalarınızdan geçerek başlatmak, sizi arka ayağa yerleştirir ve sizi reaktif bir moda getirir. Yapılması gerektiğine karar verdiğiniz şeyleri yaparak güne proaktif olarak başlayın. E-postalar, öncelik vermeye hazır olduğunuzda bekleyip işlem yapabilir.

4. Doğal ritminize çalışın

Vücudunuzu, zihninizi ve dikkat sürenizi not edin. Bir model fark etmeye başlayacaksınız. Çoğu insan için, yoğun bir yoğunlaşma döneminden sonra dikkat eksikliği döneminden geçecekleri 90 dakikalık bir döngü vardır. Bu normaldir, bu doğaldır ve - eğer ona dokunup onunla çalışabilirsen - çok daha üretken olacaksın.

Kendinizi zayıflama konsantrasyonları boyunca çalışmaya zorlamayın. Bunun yerine, daha fazla odaklandığınız zamanı artırmak için bunları kullanın. Dışarı çıkıp biraz temiz hava almak için bu anları kullanın. Ayağa kalk, ofisten dolaş, iş yapmayı düşünme. Vücudunuzun hareket etmesi ve kan pompalamanız vücudunuz için daha iyi, denge için daha iyidir ve sonuçta masanıza yaslandığınızda daha verimli çalışmanızı sağlar.

İş gününüze biraz denge sağlamak, bencilce bir şey yapmaz. Denge daha verimli ve etkili bir çalışmaya, çıktıların artmasına ve verimliliğin artmasına yol açar. Sizi daha mutlu, daha sağlıklı ve daha az stresli hale getirecek, sadece size ve ailenize değil işvereninize ve işyerinize de fayda sağlayacaktır. Çalışma haftanıza biraz denge koymanın yollarını bulmak basit ve sizin ve yaşamınızdaki insanlara faydalıdır.

SÜPER TEMİZLİK