Neden Proje Yöneticisi Olmanız Gerekiyor? (İş tanımınızda olmasa bile)

Süper temizlik.com.tr| Blog - Neden Proje Yöneticisi Olmanız Gerekiyor? (İş tanımınızda olmasa bile)

Neden Proje Yöneticisi Olmanız Gerekiyor? (İş tanımınızda olmasa bile)
Ücretsiz İlan Sitesi

Sahibinebak.com
Sahibinebak.com

Sadece unvanınız “proje yöneticisi” kelimelerini içermediğinden, zaten bir kişi olmadığınız veya bir kişi olmanız gerektiği anlamına gelmez.

Gayrimenkul geliştiricisi, finansal danışman veya restoran yöneticisi olun, başarılı olmak için bazı temel proje yönetimi becerilerini geliştirmelisiniz Projelerinizin kontrolüne hakim olarak, güçlü ilişkiler kurar ve daha iyi bir lider haline gelirsiniz.

Embrace

Bir proje yöneticisi olarak, büyük resmin sahibi sizsiniz . Eldeki işin uçtan uca bir anlayışa sahipsin. Ekibinizin diğer tüm üyeleri, derinlemesine çalışan uzmanlık ile kendi odaklanma alanlarına sahiptir. Tersine, uzmanlığınız geniş çapta çalışıyor: çorbadan kuruyemişlere kadar, size projenin her adımında kollarınız var, bu da size muazzam bir bilgi birikimi sağlıyor.

İlk göreviniz, ödevinizin ardındaki stratejiyi benimsemek ve anlamak olmalıdır: Neden başlatılıyor, ihtiyaç duyulacak kaynaklar ve zaman çizelgesinden - anlayıştan tamamlanmaya.

gerçekleştirmek

Proje lideri olarak, başarıyı sağlamak için her kilit nokta ile etkileşime gireceksiniz. Hangi problemlerin çözülmesi gerekeceğini, bunların nasıl düzeltileceğini ve gelecekteki problemlerin nasıl tırmanmasını önleyeceğini tahmin edebileceksiniz.

Uygulamanın temel işlevleri nelerdir? Proje yöneticisi olarak:

  • Bir dizi faaliyet ve sorumluluğu gözetmek. Yol boyunca, başarılı bir şekilde yürütmeye etkin bir şekilde atama yapmak için hedeflere ve bireysel görevlere acımasızca öncelik vermeyi öğreneceksiniz.
  • Projenizin kapsamını, maliyetlerini ve zamanlama ihtiyaçlarını belirleme Yüksek seviyeden aşağıya doğru çok ayrıntılı: bir bütçe belirlemek, toplantılar düzenlemek ve katılımcılarla eylem öğelerini kovalamak.
  • Katılan herkesin her zaman plan, sorumluluklar ve başarı ölçümleriyle ilgili aynı sayfada olmasını sağlamak.
  • Projenizin ilerlemesini ve bütçesini harcanan dolar ve beklenen kar (YG) cinsinden takip edin.

Gezin

Sizin için çalışan araçları kullanın. PMP, Six Sigma, Agile Scrum gibi birkaç sertifikasyon sınavı ve programı var. Ancak süslü bir kimlik belgesine sahip olmak, uygulamalı deneyim yerine geçmez. Bir şey yapmadan önce, bir projeye doyurucu bir dalış yapın. Kemerinizin altındaki gerçek dünya deneyimini yaşayın - tüm noktaları birleştirmeyi, iletişim kurmayı ve zorunlu olarak organize olmayı kendinize öğretin. Bölgeye aşina olduğunuzda, hangi tür araçların ve programların kendi iş hattınıza en iyi şekilde yönlendirileceğini ve içinde gezinmenin en iyi yolunu keşfedin.

Zor projeleri üstlenin. İşler zorlaştığında, pes etme. Cesur ol. Takımınıza ve üst düzey yöneticinize, ne kadar zor olursa olsun herhangi bir görev için “gitme” kişisi olduğunuzu gösterin.

Kırık bir şey görürseniz düzeltmek için inisiyatif uygulayın. Bu, şirketinizde görünürlük kazanmanıza ve markanızı oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Çözüm bulmak ve projenin ilerlemesini sürdürmek için ekibinizle birlikte çalışın. İyi proje yöneticileri sorun çözücülerdir: Engelli olmasına rağmen işi sakin ve olumlu tutarlar.

İletişim kurmak

Liderlik ettiğiniz her proje için şirket sözcüsünüz. Böylece, çeşitli paydaşlara, yöneticilere, departmanlara ve ekiplere yönelik güncellemeleri ve yönlendirmeleri ayırarak etkili bir iletişim yöneticisi olmayı öğreneceksiniz. Yazılı ve sözlü becerilerinizi geliştirecek ve onları her bir izleyici kitlesine uyacak şekilde ayarlayacaksınız.

Beklentileri net bir şekilde belirleyin. Görevinizi başlattıktan sonra, ekibinizi bir araya getirin ve açık bir yön verin, üyeleri kendi teslim edilebilecekleri için sorumlu tutar. Ardından, kendi uzmanlık alanlarında kararlar alma özgürlüğünü verin ve kesinlikle gerekmedikçe yargılamaktan veya müdahale etmekten kaçının. Ton, iletişim kurmanın kritik bir parçasıdır; kelimelerinizin ardına gizlenmiş gizli ya da alçakgönüllü mesajların sesine dikkat edin.

Ayrıca, ihtiyaç duyduğunuz bilgileri almak ve endişelerinizi ve talimatlarınızı bildirmek için yaklaşımınızı her bir ekip üyesine göre ayarlayın. Bir yönetici olarak, her ekip üyesinin benzersiz bir çalışma stiline sahip olduğunu ve farklı türden geri bildirimlere farklı tepki verdiğini biliyorsunuz. Her bir ekip üyesi ile hangi iletişim taktiklerinin en iyi şekilde çalıştığını anlamak sizin işinizdir.

İşte kazanacağınız şey.

Bir proje yöneticisi olarak, yeni beceriler kazanmak, sağlam ilişkiler kurmak ve işe katılan tüm takımların işlevlerini ve rollerini anlamak için birçok fırsat elde edersiniz - bu, elde edemeyeceğiniz “büyük resim” görüşüdür. Diğer yol.

Ya sen? Harika bir proje yöneticisi olmak için hangi stratejileri kullanıyorsunuz? Bu konuda daha fazla duymak isteriz. Lütfen düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlarda paylaşın.

SÜPER TEMİZLİK