Verimlilik - Zaman: En İyi Zaman Yönetimi Stratejisi

Süper temizlik.com.tr| Blog - Verimlilik - Zaman: En İyi Zaman Yönetimi Stratejisi

Verimlilik - Zaman: En İyi Zaman Yönetimi Stratejisi
Ücretsiz İlan Sitesi

Sahibinebak.com
Sahibinebak.com

Verimlilik , belirli bir sürede ne kadar iş yapıldığının bir ölçüsüdür.

Bu süre zarfında bir insan ne kadar çok iş yaparsa o kişi o kadar verimli olur . Daha fazla iş yapmak ve daha üretken olmak için, iyi zaman yönetimi becerileri çok önemlidir. Hepimizin daha az üretken olduğu günler vardır, ancak genel verimliliğimizin bir günden diğerine yüksek olması gerekir. Bunun böyle olmasını nasıl sağlayabiliriz?

Zaman yönetimi için bir strateji geliştirmek için kendinizi bilmeniz gerekir. Kişiliğinizi, ne kadar öncelikli ve iyi organize olduğunuzu ve ne kadar disiplinli olduğunuzu anlamalısınız. Ayrıca, zamanınızı planlamak için hangi organizasyon yöntemlerinin sizin için en iyi sonucu verdiğini de bilmeniz gerekir.

Bunu akılda tutarak, zaman yönetimi stratejinizi potansiyelinizi en yüksek seviyeye çıkaracak en iyi ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz.

Vaktinizi nasıl geçirdiğinizi değerlendirin

Vaktinizden en iyi şekilde nasıl yararlanacağınızı belirlemeye ve verimliliğinizi arttırmaya hazır olduğunuzda, öncelikle şu anda zamanınızı nasıl harcadığınızı anlamanız gerekir. Yararlı bir araç, bir zaman günlüğü veya zaman günlüğü oluşturmaktır. Çalışma gününüz boyunca her 15 dakikada bir yaptıklarınızı bir veya iki hafta boyunca harcayabilirsiniz. Bu yazıyı yazdıktan sonra, geriye dönüp o günlerde ve tüm gün boyunca yapmanız için gereken her şeyi başarıp yapmadığınızı hesaplayabilirsiniz. Ayrıca aşağıdakiler de dahil olmak üzere başka birçok değerli bilgiyi de görebilirsiniz:

Dikkat dağıtma gününüzü içine soktu

  • En üretken olduğunuz günün saati
  • Hangi görevleri veya etkinlikleri tamamlamak için en fazla zaman alıyor
  • Hayatında neler yaşıyor, hayatında, iş, aile, rekreasyon veya başka bir şey olsun.
  • iş gününüz boyunca geçireceğiniz süre (toplantılar, proje yönetimi vb.)
  • En önemli görevleri / aktiviteleri tamamlamak için zamanınızı kullanıp kullanmadığınız

Önceliklerini belirle

Her gün ne yaptığınızı kaydettiniz ve neyle uğraştığınızı biliyorsunuz. Artık en önemli görevleri seçebilir ve bunları öncelik sırasına göre listenizin en üstüne koyabilirsiniz. Temel olarak, yaptığınız her şeyi düzenli aralıklarla yapmanız ve aşağıdakilere göre bunları önceliklendirmeniz gerekir:

  • Acil
  • Önemli
  • Önemli değil

Vaktinizi yönetmenin en iyi yolu, önemli olmayan görevlerden uzaklaşmaktır, böylece daha önemli görevlere odaklanabilirsiniz, umarım acil olmalarını önler. Bu, acil önceliklerinizi minimumda tutar ve stresinizi azaltır.

Hazırlık süresi kritiktir

Geçerli zaman kullanımınız hakkında bilgi sahibi olduktan sonra, bir plan yapabilirsiniz. Programınızı her gün vaktinden önce hazırlamak, zamanınızı daha iyi kullanmanıza yardımcı olur. Bazı insanlar bunu, günün sonunda yaparlar, işten çıkmadan önceki ertesi gün için kendilerini ayarlarlar. Diğer insanlar ayağa kalkmayı ve güne erken başlamayı tercih ediyor, bu zamanı önceden planlamak ve programlarını belirlemek için kullanıyor.

Planlama senin arkadaşın

Zamanınızı programlamanız ve bu programı kaydetmeniz gerekir, böylece ne yaptığınızı ve ne zaman yaptığınızı bilirsiniz. Her şey ve onun içindeki her şey için bir yer gibi. Günün hangi saatinde en üretken olduğunuzu belirlemeli ve en önemli işleri yaptığınız zamanı yapmalısınız.

Sizin için en uygun planlama aracını kullanın. Randevularınız olduğunda veya bir şeylerin yapılması gerektiğinde size hatırlatacak çok sayıda zamanlama uygulaması vardır. Ancak, bazı insanlar hala kağıt planlamacılarla daha iyi çalışıyor. Sizin için neyin en iyi olduğuna karar vermeniz ve buna bağlı kalmanız gerekir. Zamanınızı planlarken takip etmeniz gereken bazı ipuçları:

Daha sonra planlayıcınıza aktarmayı planladığınız notları yazmayın. Bu sadece örgütsüzleşme riskini ve cevapsız randevuları veya son teslim tarihlerini artırır. Bunun yerine, her şeyi doğrudan planlayıcınıza kaydedin.

  • Hem bir planlama uygulamasını, hem de elektronik planlayıcıyı ve her ikisinin de senkronize edildiği bir kağıt planlayıcıyı kullanırsanız emin olun.
  • Programınıza / planlayıcınıza günlük olarak baktığınızdan emin olun.
  • Planlayıcınızı her zaman yanınızda bulundurun.
  • Her zaman planlayıcınızda önceliklerinizin bir listesini yapın.
  • Programınızın bir yedeğini almayı unutmayın, özellikle elektronik bir sürümünüz varsa.

Organize ol

Çalışma ortamınızın bükülmüş olduğundan ve her şeyin bir yeri olduğundan emin olun. Dağınıklıktan kurtulmak birinci öncelik. Fırlat, at ya da ihtiyacın yoksa sat. Deklanşör açtıktan sonra, bir organizasyon sistemi kurabilirsiniz. Organize olduğunuzda, verimliliği artırmak için kendinize en iyi fırsatı verirsiniz.

Dikkat dağılmaları yasakla

Artık zamanınızın kullanımının değerlendirilmesi, vaktinden önce hazırlık yapmak, zamanınızı akıllıca planlamak ve düzenli olmak dahil olmak üzere her şeyle ilgilendiğinize göre, çevrenizdeki rahatsızlıklarla ilgili dikkat çekici şeyler yapmanız gerekecek. Bu, yaşamınızdaki insanlardan gelen elektronik dikkat dağıtıcı ve dikkat dağıtıcı şeyleri içerir .

Zaman kullanımınızı değerlendirirken, gün içinde bulduğunuz tüm dikkat dağılmalarını listelediniz. Elektronik dikkat dağıtıcı söz konusu olduğunda, işinizi yapmanız için gerekli olmayan uygulamaları kaldırabilir veya gizleyebilirsiniz. Ağır çalışma modundayken e-postanızı kapatın ve telefonunuzu sessize alın. Mümkün olduğunda, dikkatinizi dağıtacak olan insanlardan uzak tutun.

Doğru zaman yönetimi verimliliğinizi artıracaktır. Yukarıdaki adımları takip etmek, zamanlamanızın en önemli yönlerine odaklanmanıza yardımcı olacak ve zamanınızı her zamankinden daha verimli olacak şekilde daha iyi yönetebileceksiniz.

Kendi zaman yönetimi stratejiniz hakkında herhangi bir ipucunuz var mı? Aşağıdaki yorumlarda paylaşın!

SÜPER TEMİZLİK